Jak vnímají děti prostředí školy a školky? Práce s diagnostickými metodami pro 1. stupeň ZŠ a MŠ

 

Lektorka:

PhDr. Denisa Denglerová, Ph.D.

Termín:

čtvrtek 12/11 15:00

Místnost:

Zasedací místnost 79, budova CVIDOS, Poříčí 31a, 4. patro

Na workshopu se učitelé seznámí s diagnostickými metodami vhodnými pro předškolní věk, období počátku školní docházky a mladší školní věk. Představena a prakticky vyzkoušena bude metoda Společenství prvního stupně, která umožňuje pochopit, jak se dítě v prostředí školy cítí, co se mu líbí, z čeho má obavy apod. Metoda pracuje na principu testu sémantického výběru. Dostupná je také varianta pro děti předškolního věku, jež mapuje prostředí MŠ.

Jako další bude představena metoda Kognice, jež ověřuje kognitivní schopnosti dětí na počátku školní docházky, zaměřena je především na diagnostiku pozornosti, vizuálního vnímání a kategorizace. Tato metoda je tzv. culture-fair a tudíž je vhodná i pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Metoda vznikla jako výstup projektu GAČR Analýza vědomostních prostorů u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí (GPP407/11/P091).

Při přihlašování prosím uveďte, s jakou věkovou skupinou dětí pracujete (MŠ, přípravné třídy, první třídy, první stupeň). Testový materiál bude připraven individuálně pro každého.